Jurymedlemmar
Det är med stor glädje och stolhet vi presenterar Recruitment Awards jurymedlemmar
Juryns kommer att inleda sitt arbete efter avslutad nomineringsperiod, den 15 December.
De medverkar till att välja ut Recruitment Awards finalister i galans 12 kategorier. Finalisterna kommer att meddelas personligen i slutet av januari månad. Därefter kommer juryn att välja ut en vinnare i respektive kategori som hyllas, äras och presenteras under själva galamiddagen den 21 Mars.
Inkomna nomineringar efter den 15 December kommer inte att delges till respektive jurygrupp.
Vid frågor kring juryarbetet hänvisar vi till jurygruppernas ordförande.

Annelie Smiljanic
Jurygruppernas Ordförande
Annelie är mångårig projektkonsult som i sin yrkesroll har varit projektledare för flera organisationer i Almedalen samt ansvarig för några av Sveriges största event och mässor.
Hon har en juridikexamen i grunden och har under 14 år varit chef för ansvarsskador på Länsförsäkringar i Stockholm. Annelie kommer att vara ansvarig mot samtliga jurygrupper i sin roll som ordförande och Recruitment Awards kontaktperson mot samtliga nominerade företag och personer.
Kontaktuppgifter
Annelie Smiljanic
[email protected]
0709-61 00 11
Arne Dahlberg
Arne är mångårig personalchef i företag som Continental, ISS och Coca-Cola.
Sitter i juryn för:
Årets Rekryteringsbolag
och Årets Rekryterare
Arne är sedan 2020 interim personalchef och HR-konsult i agila HR-metoder. Han har jobbat med företag som Malthe Winje, Bergab, Sjöfartsverket, Outokumpu, Boon Edam och 0+X. Före konsulttiden var han HR-direktör och personalchef inom Coca-Cola i 16 år. Han är också styrelsemedlem i volontärorganisationen Kontempel. Han vet särskilt väl hur viktiga utmärkelser och priser är för en organisation, inte bara för vinnaren utan för alla nominerade. Det finaste priset hans team vunnit var Industrins Jämställdspris.
Kontakt:
Mobil: 070-3556200
E-post: [email protected]
Eleonor Åslund
HR- och Organisationskonsult
Sitter i juryn för:
Årets Rekryterare,
Årets Interimsföretag och Årets HR Chef
Eleonor Åslund är en affärsdriven HR chef med erfarenhet som egen företagare. Har drygt 25 års erfarenhet strategiskt såväl som operativt HR arbete inom både internationella och nationella privata företag.
Det hon brinner för är Employer Branding” och Talangförsörjning liksom Ledarskap och Ledar- och organisationsutveckling. Att bygga HR funktioner och Arbetsrätt och fackliga relationer liksom företagsköp/företagsfusioner ligger varmt om hjärtat.
Efter 14 år med förmånen att vara med att bygga en Bank från grunden och dess HR organisation är hon nu egen företagare igen. Sedan 2021 fokuserar Eleonor på Interimuppdrag där framförallt Startups får stöd i HR- och Organisationsfrågor. Här kan hon få utrymme för sin nyfikenhet på vår framtid, nytänkande och spännande vidareutveckling av Human Relations, människor och organisationer. Genom åren har Eleonor nominerats till årets Employer Branding Manager vid 3 tillfällen och vinnare 2017. Förutom dessa kan Årets Karriärföretag under 5 år, Årets Hederspris och plats 21 som årets bästa arbetsgivare 2020 läggas till lagrarna.
Rätt person på rätt plats via en rekrytering eller ett gigguppdrag är a och o för alla företag och inte minst för ett bolag i snabb tillväxt. Interimföretag, rekryteringsföretag och rekryterare som bidrar med ett nytänkande, mångfald och ett innovativt arbete för kunden och kandidaten/giggaren kommer att vinna slaget om den bästa arbetskraften framöver. Vilka kommer vi att se som vinnare framöver? Spännande fortsättning följer.
Kontakt:
Mobil: 0707-280919
E-post: [email protected]
Anna Maria Waara
Ledarskapskonsult
Sitter i juryn för:
Årets Ledare och Årets HR Chef
”Anna-Maria har framgångsrikt arbetat med ledarskap under lång tid. Som ledarskapsspecialist på Waara ledare, med fokus på ändamålsenligt ledarskap och motivation, leder och driver hon utveckling i komplexa, hierarkiska och internationella organisationer.
Som en av Sveriges ledande inom den mest aktuella motivationsforskningen brinner Anna-Maria för att öka motivationen och engagemanget i organisationer. Effekten av hög motivation bland medarbetarna, är ökad lönsamhet, innovation, produktivitet och inte att förglömma, förbättrad psykisk hälsa.
Jon Josefsson
Ägare och grundare av Nomadjobs och Chefredaktör på Zero magazine
Sitter i juryn för:
Årets Interimsföretag
Johan Fallby
Idrottspsykologisk rådgivare
Sitter i juryn för:
Årets Ledare
Hieronymus Rony Lutz
Senior copywriter och författare
Sitter i juryn för:
Årets Innovationsföretag
Om Hieronymus Rony Lutz
Hieronymus Rony Lutz är senior copywriter och författare. Han är utbildad vid RMI-Berghs, kommunikatör i bred bemärkelse och har jobbat med kunder som spänner från ABBA-world, Barncancerfonden och Daimler Chrysler till Folkhälsoinstitutet och Samsung, under sina 25 år på reklambyråer av olika snitt.
Rony har varit med och utvecklat Employer Branding som disciplin sedan 2004. Han har bl a blivit prisbelönt för kommunikationskoncepten han utvecklat för arbetsgivarna Mannheimer//Swartling och Statens Institutionsstyrelse och skrivit boken ”Så bygger arbetsgivare starka varumärken” som fick priset ”Årets marknadsföringsbok 2018”. Rony var också en av pionjärerna som startade en av landets första renodlade Employer Branding-byråer; Coreworkers och är även medgrundare till Magnet Awards som är SM i Employer Branding.
Stefan Haglund
VD för Företagsuniversitetet
Sitter i juryn för:
Årets Ledare
Stefan Haglund har lång erfarenhet av att analysera chefers kompetensbehov och att designa utvecklingsprogram som stärker chefen i sin yrkesroll. Idag är han VD för Företagsuniversitetet, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag. Företagsuniversitetet har ett brett utbud av kvalificerad upskilling för chefer och medarbetare från olika företag i hela landet, bland annat inom områdena HR, Ledarskap, Säkerhet, Ekonomi och Kommunikation. Kontakt:
Stefan Haglund
0709-10 80 10
[email protected]
foretagsuniversitetet.se
Ulla Rådling
Näringslivschef inom Värmdö kommu
Sitter i juryn för:
Årets Bemanningsaktör
Ulla Rådling är nu sedan 3 oktober 2022 näringslivschef inom Värmdö kommun, dessförinnan 4 år som chef inom arbetsförmedlingen ansvarig för matchning . Har arbetat i rekryterings- och bemanningsbranschen i 20 år. Ett flertal år som Key Account Manager och VD inom rekryterinngs- och bemannigsbranschen med huvudsaklig inrktning inom affärsområdet ekonomi. Har genomåren genomfört ett hundratal rekryteringar/ search av chefer och specialister.
Jan Bengtsson
Fd Koncernchef PION Group
Sitter i juryn för:
Årets Rekryteringsbolag
Jan har över 20 års erfarenhet från bemanningsbranschen. Han har bla arbetat som uthyrd konsult, konsultchef, etableringschef, regionchef och VD. Jan satt tidigare i styrelsen för Kompetensföretagen och 2022 blev han utsedd till en av Europas 100 främsta ledare i branschen.
Hans Makander
Kommunikationskonsult
Sitter i juryn för:
Årets Mångfald och Årets Bemanningsaktör
Hans Makander jobbar som senior kommunikationskonsult med fokus på inkludering, hållbarhet och kriskommunikation. 2016 startade han plattformen integration.nu i syfte att utveckla en mer positiv syn på integration för att påvisa effektiva lösningar som gynnar både samhället, företaget och individen. Hans har arbetat med kommunikationsfrågor i 25 år, bland annat som kommunikationschef på Manpowergroup, som marknadschef på SJ och varit banktjänsteman med egen ”bankbuss” i Malmö. Under 10 år undervisade Hans på Berghs School of Communication.
Mats Wernheim
Initiativtagare Jobbfestivalen
Sitter i juryn för:
Årets Bemanningsaktör och Årets Mångfald
Mats är en idéskapare och mångsidig serieentreprenör som har arbetat inom bemannings-och rekryteringsbranschen sedan 1991. Mats brinner för att bidra till att skapa en arbetsmarknad som är till för alla – på riktigt!
Han är initiativtagare till Jobbfestivalen med tema Mångfald & Inkludering, dessförinnan har han är bland annat grundat och sålt av bemanningsföretaget MAYDAY, 1991 (ISS/MAYDAY) och ATS-förtaget ZeroLime.
Mats mål är att vara en företagare som både ser och hör människan, oavsett bakgrund eller situation.
Mer om Mats finns att läsa på: https://www.linkedin.com/in/matswernheim/
Mail: [email protected]
Mobil: 070 282 58 90
Ghazaleh Salmani
Affärsutvecklare/ Rekryterare med fokus på Socialt Hållbar Rekrytering och Utveckling /Författare / Föreläsare
Sitter i juryn för:
Årets Mångfald
Ghazaleh Salmani är flytande i sex språk och innehar en magisterexamen i språk och kultur från Linköpings universitet och författat en bok ”Nästa destination…”. Hennes kunskap och personliga erfarenhet av så många kulturer gav henne en snabbt växande karriär som rekryteringsexpert.
Med en omfattande erfarenhet inom området mångfald och med en särskild inriktning på socialt hållbar rekrytering har Ghazaleh snabbt nått framgång inte bara som rekryterare utan även samhällsdebattör i en tid då hennes expertis är efterfrågad.
Genom att själv ha gjort resan till andra länder och lärt sig balanserad mellan kulturena. I de olika olikheterna blir Ghazaleh en unik och ovärderlig tillgång inom näringslivet.
Hennes fördjupade kunskaper inom språk och kultur ger henne en förmåga att navigera med större lätthet än andra i en globaliserad och allt mer mångkulturell arbetsmiljö.
Ghazaleh Salmani
https://jobbkonsult.se
Charlie Bjurström
CPaaS bolaget Sinch
Sitter i juryn för:
Årets Rekryteringsbolag
“Charlie är civilekonomen som vigt sin karriär åt att utbilda ledningsgrupper och HR inom tillväxtstrategier för att möta det nya arbetslivet. Med en passion för gig-ekonomin, affärsdriven HR och Agila arbetssätt fokuserar hon på att stötta snabbväxande bolag primärt inom tech och har jobbat med företag som Klarna och Mojang. Sedan 2021 jobbar Charlie med tillväxt, transformation och ledningsstöd på CPaaS bolaget Sinch (Communication Platform as a Service).
Vid sidan av arbetet driver hon sitt ”passion-project” inom Talent Management – Hilma&Hilde – tillsammans med branschkollegan och bästa vännen Carin Ewald.
Kontakt:
https://www.linkedin.com/in/charliebjurstrom
0760024944
[email protected]
Malin Moezzi
Sitter i juryn för:
Årets Rekryterare
”Malin är legitimerad psykolog och har sju års erfarenhet av att jobba med organisationspsykologi och strategisk HR. Innan dess arbetade Malin på Migrationsverkets Asylprövningsenhet på Arlanda i 7 år.
I sin yrkesroll idag hjälper hon chefer och HR att jobba mer inkluderande och evidensbaserat, oavsett om det handlar om att rekrytera nästa medarbetare, utveckla ledare eller få insikter om den interna kompetensen.
Malin föreläser även för olika bolag och nätverk för att sprida kunskap om hur vi kan jobba mer rättvist och effektivt för att åka mångfald och inkludering.”
Markus Johannesson
Fallby & Johannesson AB
Sitter i juryn för:
Årets HR Chef
Markus Johannesson har en bakgrund som professionell idrottare inom elitfotboll med både landskamper och 325 allsvenska matcher på meritlistan. Han har även fjorton år som expertkommentator i fotboll på SVT, där han på bl a nio VM och EM.
Han har också över tretton års erfarenhet inom företagande, företagsutveckling och ledarskapsutbildningar. Tillsammans med Johan Fallby driver Markus företaget Fallby & Johannesson AB som utvecklar ledare, organisationer och team i arbetslivet baserat på kunskap och erfarenheter från elitidrott, näringsliv och vetenskaplig metod. – När företag upplever en omvärld i snabb förändringstakt behöver medarbetares välmående och prestation tas om hand. Därför är HR:s roll viktigare än någonsin.
Med Johan har Markus skrivit boken ”Jaget före laget – Om elitidrottens prestationsmiljö i arbetslivet” som kommer i början av 2024
Daniella Ravan
Oddwork
Sitter i juryn för:
Årets Raket Bemanning/rekrytering
Daniella Ravan inledde sin karriär inom HR och rekrytering år 2015 och innehar idag positionen som VD på Rekryterings- och Employer Branding bolaget Oddwork. Genom åren har Daniella förvärvat omfattande kunskap och erfarenhet inom talangattraktion och hon har varit en betydande kraft bakom att kunna erbjuda innovativa tjänster som hjälper företag att bygga starkare arbetsgivarvarumärken.
Hennes passion och engagemang för att hjälpa företag att attrahera, rekrytera och behålla kvalificerad personal har varit en drivkraft i hennes karriär. Daniella är övertygad om att en organisations framgång i hög grad beror på dess förmåga att bygga och stärka sitt arbetsgivarvarumärke och att rekrytera rätt personer som passar företagets kultur och mål.
[email protected]
Johan Seltborg
Interimschef, författare och föreläsare
Sitter i juryn för:
Årets Interimsföretag
Johan Seltborg är interimschef, författare och föreläsare.
Han lanserade 2022 boken ”Ledarskap på besök – 15 framgångsfaktorer för att lyckas som interimschef” som har blivit en populär guide för både interimsledare, rekryterare och uppdragsgivare. Han föreläser regelbundet om att lyckas med interimsuppdrag för bland annat fackförbund, HR-konferenser, rekryteringsföretag och styrelsenätverk.
Johan har de senaste åren jobbat som interim VD och försäljningschef med uppdrag att leda företag i förändring. Han har nyligen grundat InterimAkademin, som utbildar Sveriges interimsledare och driver Interimpodden.
Per Tjernberg
Sitter i juryn för:
Årets innovationsföretag
”Per Tjernberg jobbar med att utveckla företags förmåga att rekrytera. Utifrån ett väl utbyggt ramverk så arbetar Pipelabs som grundades tillsammans med Daniel Dudek med att hjälpa kunder att bli bättre på att attrahera rätt kompetens, välja rätt person att anställa och göra det med process- och kostnadskontroll.
Med över 15 års erfarenhet av att driva rekryteringsarbete i absoluta framkanten är Per van vid att utvärdera och implementera innovationslösningar kring rekrytering.”
Alexander Stridsberg
Sitter i juryn för:
Årets Raket Bemanning/Rekrytering
”Alexander har 10+ års erfarenhet av att skala två-sidiga marknadsplatser. Han är en av grundarna till Sekando, en digital plattform som samlar och rankar Sveriges bästa rekryterare med syftet att höja kvalitén samt förtroendet för rekryterings- och bemanningsbranschen.”
Jorge Vasquez
Sitter i juryn för:
Årets Innovationsföretag
Jorge vasquez har lång erfarenhet med att bygga företag inom hr-tech.
Tidigare CEO på Careerbuilder och Teamtailor där han byggde företaget från 6 anställda till över 100 anställda worldwide mellan 2015-2020.
Frida Nyberg
Sitter i juryn för:
Årets Raket Bemanning/rekrytering
Frida är en erfaren strateg som drivs av att göra skillnad för människor, företag och samhället. I sin nuvarande roll som managementkonsult på Lynxeye har hon framgångsrikt utmanat och väglett kunder genom perioder av förändring där hennes inriktning på tillväxtstrategi, affärsdesign och varumärkesutveckling har gjort att hon arbetat med både svenska och internationella projekt.
Med en bakgrund som civilingenjör och industridesigner har Frida en unik förmåga att integrera strategi, teknisk expertis och designinriktad innovation för att främja affärsutveckling. Hon är lösningsorienterad och resultatinriktad, och hennes öga för detaljer gör henne skicklig på att identifiera möjligheter och utforma strategiska planer som ger konkreta och positiva resultat.
Tack till våra samarbetspartners








Mediapartners

